Овај тип представе Богородице заправо је Умиљење, односно „Игра Богомладенца“, а епитет Пелагонитиса добио је по области Пелагонија у околини града Битоља, која се делом протеже и на територију Грчке. Анонимни мајстор изражајно је приказао лик Богомајке наглашавајући њену материнску тугу и љубав према сину, који се у предосећању будућих страдања уздиже у наручју Мајке, приљубљујући своје лице њеном. Представе је некада красио оков из друге половине 16. века. Са друге стране иконе је представа Оплакивање Христа ("Не ридај мене Мати" тј. Пијета), тешко оштећеног бојеног слоја. Богородица у наручју држи тело свог мртвог сина непосредно након скидања с крста. Испод Исусовог десног ребра је рана од копља, из које рече крв. Његову десну руку целива највернији ученик и апостол, Свети Јован Богослов, док је иза Христових леђа жена мироносица, одевена у црвени мафорион.